Consumenten en cateringmanagers van uitbestede bedrijfsrestaurants zijn nog sterker overtuigd van de ontwikkeling van catering naar horeca. Wat betreft openingsuren gaat het vooralsnog niet die kant op. Deze liggen nog nagenoeg in lijn met het voorgaande jaar, blijkt uit het NCO waarvan Misset Catering alvast een tipje van de sluier mag oplichten.
Hoewel het bedrijfsrestaurant meer op een horecabedrijf gaat lijken gaan de prijzen niet zo sterk die kant op. Van de beslissers (facilitair managers van opdrachtgevers) zegt 20 procent dat de prijzen binnen het bedrijfsrestaurant over 5 jaar op horecaniveau liggen, tegen één op de drie bij de, ietwat sceptischer, consumenten.
12.000 consumenten
Eind vorig jaar is voor het vijfde achtereenvolgende jaar ‘Het Nationale Cateringonderzoek’, - eten en drinken op het werk - uitgevoerd. Foodstep brengt met dit onderzoek de ontwikkelingen in de cateringmarkt in kaart. 'De cijfers binnen het onderzoek zijn gebaseerd op de mening van bijna 12.000 werkende consumenten. Het onderzoek ligt op een aantal onderdelen in lijn met voorgaande jaren, waardoor vergelijkingen in de tijd inzichtelijk worden', aldus Foodstep.
In Misset Catering van februari volgen meer cijfers uit het NCO. In navolging van het rapport worden de belangrijkste en meest opvallende resultaten uit het Nationale Cateringonderzoek 2007 gepresenteerd tijdens het cateringdebat op 14 februari in Wageningen. Hiervan doet Misset Catering ook verslag. Facilitair managers kunnen zich nog steeds aanmelden.