Voor het tweede kwartaal verwacht het bedrijf een minder snelle groei van de winst, zo maakte het woensdag bekend.
De winst voor belastingen, rente en afschrijvingen steeg over de eerste drie maanden van het jaar met 5,1 procent tot 3,09 miljard dollar (2,38 miljard euro).
De brouwer van onder meer Budweiser, Stella Artois en Beck's voorspelde eerder een lagere winstgroei door het slechte weer in de VS, de verdriedubbeling van accijns op bier in Rusland en hoge grondstofprijzen in opkomende markten.
AB InBev verkocht in het eerste kwartaal 0,8 procent meer biervaten, blikjes en flesjes. In Brazilië nam het volume met bijna 16 procent toe, in de VS daalde het volume juist met 6,8 procent. Brazilië en de VS zijn de grootste markten voor de Belgische brouwer.
Door stakingen bij de Belgische brouwerijen in februari verloor AB InBev marktaandeel.
Voor het tweede kwartaal verwacht de brouwer dat de volumestijging doorzet. De winst zal minder hard groeien. Dat komt door hogere uitgaven voor marketing in de aanloop naar het WK voetbal in juni. ,,We verwachten dat het volume en de winst in het derde kwartaal harder zullen groeien dan in de eerste helft van het jaar, in het vierde kwartaal zal dat doorzetten'', aldus het bedrijf in een verklaring.