De test, die in juli en augustus plaatsvindt, moet uitwijzen of het bier geschikt is voor de horeca en zo ja, voor welk type horecabedrijf. Dat zegt woordvoerder Hans Sjouke Koopal in het reclamevakblad Adformatie.
Het nieuwe bier is al geïntroduceerd in Rusland, Hongarije en Griekenland. De fles is ontworpen door VBAT, die er dit jaar in Cannes een designprijs mee won. Amstel wil met de vernieuwde verpakking zich meer richten op een trendy publiek.
Het bier is ‘easy to drink’ en toegankelijker. Amstel Pulse richt zich onder meer op een doelgroep die nu weinig of geen bier drinkt. Het bier bevat 4,7 procent alcohol.
Bronnen melden volgens Adformatie dat Amstel het nieuwe bier al op 15 september tijdens Cannes Lions Amsterdam wil schenken. Sjouke Koopal zegt niet op de zaken vooruit te lopen. Afhankelijk van de testresultaten wordt het bier in de loop van volgend jaar geïntroduceerd.