Het NBTC is hiervoor de campagne 'De Smaak van Holland' gestart. In de Misset Horeca van 24 januari geeft campagneleider Max Schreuder van het NBTC uitleg over de aanleiding, strategie en actieplannen van de campagne.
Een van de onderdelen van 'De Smaak van Holland' is een twittercampagne. Met de hashtag #hollandfoodies worden buitenlandse foodies warm gemaakt met Engelstalige content van Nederlandse chefs.
'We volgen invloedrijke bloggers en kijken door wie ze zelf worden gevolgd. Want als je een foodblogger volgt, dan ben je geïnteresseerd in gastronomie. Als we dan kijken naar de ons omliggende landen België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië dan gaat het grofweg om 200.000 tot 400.000 foodies op basis van de Twitter-database', aldus Max Schreuder in Misset Horeca op de vraag hoe groot de foodiedoelgroep volgens hem is.
Schreuder gooide de eerste campagnesteen in de vijver tijdens de bekendmaking van de nieuwe Michelingids in Maastricht in november 2014. De twee driesterrenchefs van Nederland, Jonnie Boer en Jacob-Jan Boerma, gaven direct na afloop voor de camera van Misset Horeca hun mening over foodtoerisme naar Nederland. Intussen heeft campagneleider Schreuder gesproken met Boerma en staat er een gesprek met Boer op de agenda.
Het NBTC heeft als doel om het imago van de Nederlandse gastronomie in het buitenland op te krikken. In de nieuwe Misset Horeca gaat Schreuder uitgebreid in op de campagne De Smaak van Holland.