Vooral de vertegenwoordigers van Schmidt Zeevis reageerde verrast op de dubbele winst. Zij behaalden niet alleen de Foodservice Award in de categorie vers en gemak, maar ook die van beste leverancier. 'Ik ben sprakeloos', liet woordvoerder Wil van Merkensteijn weten.
Miniem verschil
Bij de grossiers troefde Heineken groothandel Hanos en Sligro af met een score van 7,53. Dat was een nipte voorsprong van 0,09 punten. Heineken won daarnaast de Foodservice Award in de categorie alcoholische dranken. Ook hier was de overwinning met een miniem verschil van 0,06 punt. Vorig jaar was Bavaria de winnaar van deze prijs.
Driehoek
Ook McDonald's viel dit jaar –net als bij de eerste editie van de Foodservice Awards- twee maal in de prijzen. Zij wonnen in het segment convenience bij de outlets en kregen de overall award voor beste horecaformule. Op het podium liet Debbie de Wagenaar, Directeur Corporate Communicatie, McDonald's Nederland weten dat haar bedrijf erg hecht aan samenwerking in de keten.
'Het succes van McDonald's is de hechte en duurzame samenwerking van onze leveranciers, franchisenemers en McDonald's Nederland. Die driehoek zorgt ervoor dat wij sterk zijn op alle vlakken.'
Met sommige leveranciers zoals de aardappelproducent werkt de hamburgerketen al 20 jaar samen.
Samenwerking
Misset Horeca organiseert de Foodservice Awards voor de tweede keer dit jaar in samenwerking met Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en EFMI Business School. Doel is het in kaart brengen van de onderlinge samenwerking tussen drie spelers in de keten: horeca-outlets, grossiers en leveranciers.
Prijswinnaars
Naast de bovengenoemde prijswinnaars waren er leveranciersawards voor Nestlé (Snacks en zoetwaren), Unilever (Droge Kruidenierswaren), Coca-cola (non-alcoholische dranken), LambWeston (Vriesvers), FrieslandCampina (zuivel en kaas), Panesco (brood), non-food (Diversey).
De MVO-award ging naar Henri en Zorgboodschap is uitgeroepen tot Challenger of the Year.
Bij de cateraars is Hutten Catering tot beste uitgeroepen en De Efteling scoorde het hoogste bij klassieke horecabedrijven.