Heineken groothandel neemt de koppositie als beste grossier in de foodserviceketen over van Sligro die vorig jaar als eerste eindigde. Heineken behaalde een score van 7,53 en liet daarmee collega's als Hanos (met 7,44) en Sligro (met 7,41) achter zich.
Sprong
De groothandels zijn op vijf criteria beoordeeld door horeca-outlets en leveranciers. Dat waren: assortimentsbeleid, logistieke excellence, kennis, samenwerking en service excellence. Heineken eindigde vorig jaar nog op de vijfde plek en maakt net als Hanos een sprong in deze ranglijst van grossiers. Hanos bezette in 2013 de vijfde plaats.
Onderlinge samenwerking
De Foodservice Awards zijn een initiatief van Misset Horeca. De kwaliteit van de onderlinge samenwerking tussen grossiers, leveranciers en horeca outlets wordt daarmee in kaart gebracht. EFMI Business School is verantwoordelijk voor het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de Foodservice Awards. Het geheel wordt ondersteund door het FoodService Instituut Nederland (FSIN). Het is de tweede keer dat deze awards zijn uitgereikt.