Direct na afloop van de perspresentatie rond de nieuwe Michelingids voor Nederland waren de eigenaren van De Librije lovend over het succes van Librije's Zusje in Amsterdam.
'De twee sterren zijn volledig voor Sidney (Sidney Schutte, red.) en Geralda (Geralda Joziasse, red.) en het team. Wij koken daar niet. Sidney is wel een klein beetje een Librije-kind, dus er is een bloedbaan die nu aangeraakt wordt. Dat vinden wij wel heel erg mooi', aldus Jonnie Boer over de twee Michelinsterren die Librije's Zusje maandag in ontvangst mocht nemen.
Een ander prestatie waar de Boertjes bij stil willen staan, is de tweede ster van 't Nonnetje in Harderwijk. ''t Nonnetje had ik echt verwacht. Wij eten daar regelmatig. Michel van der Kroft is een talent. In Robert-Jan Nijland heeft hij de perfecte baas. Ik vind het een hele logische zet. Ze zijn klein, hebben twee bestekjes in de gids en dan twee sterren. Dat is super'.
Tijdens de presentatie werd het imago van Nederland bij buitenlandse gasten besproken. Daarbij werd door het NBTC gesteld dat het imago op dit moment niet al te best is. 'Het lood zakte me even in de schoenen. Want zo denk ik er namelijk helemaal niet over', reageert Boer hierop.
'Ga op YouTube kijken wat Grant Archatz, de ster van Amerika, zegt over Nederland toen hij bij Chefs Revolution was. Dat is één ding. Wat het bureau voor toerisme zegt kan ik me voorstellen. Want als je naar Lapland gaat en vraag aan een Lap wat ze in Nederland eten, dan weet die Lap dat niet. En wij weten ook niet wat die Lap eet. Ik denk dat de top van de Nederlandse gastronomie echt supergoed bezig is. Daar moet dat bureau voor toerisme wat mee doen', stelt Boer.
Boer vervolgt: 'In Scandinavië hebben ze vliegtuigen vol met toeristen, bloggers, koks, gastheren naar die landen laten komen tien jaar geleden. Ze zijn nu de hit van de wereld. En dat gebeurt nu met Peru en is in Spanje ook gebeurd. Het Nederlands Bureau voor Toerisme moet investeren. Want als het bij ons regent, dan druppelt het in het hele land'.