De bekendmaking van de donatie van Makro aan de Voedselbank gebeurde door de symbolische overhandiging van een grote vis op de Makro-versafdeling aan René Froger. Deze zanger is ambassadeur van Voedselbanken Nederland. De grote vis verwijst naar het logo van de Voedselbank. Eveneens staat de vis symbool voor de 40 pallets met levensmiddelen ter waarde van €75.000.
Kerstpakkettenactie
Makro bracht de donatie bijeen door een speciale kerstpakkettenactie onder haar klanten.
Froger liet na de in het ontvangstname weten dat de Voedselbank de aangeboden artikelen zo snel mogelijk gaat verdelen over het land.
Maatschappelijk
Makro werkt al een aantal jaren samen met de Voedselbank. 'Juist als een grote aanbieder van levensmiddelen vinden we het belangrijk om niet alleen partner te zijn voor ondernemers, maar ook maatschappelijk mee te helpen', aldus Jean-Pierre Bienfait, algemeen-directeur Makro Nederland.
Vernieuwingen
Eind vorig jaar maakte het groothandelsconcern drie strategische vernieuwingen bekend. Makro komt met een platform met extra dienstenaanbod (makroXtra), een webshop voor kantoren en een transformatie van medewerker naar mini-ondernemer.
grow Recruitment