Brouwer erkent dat biologische producten duurder zijn, maar wijst op een verschil tussen de prijzen voor supermarkten en prijzen voor horecaondernemers. ‘De meerprijs voor de horeca is minder. Het is daardoor beter te verkopen. Biologisch producten zijn geen kostenpost meer maar een marketinginstrument. Bij droogwaren zoals pasta’s is er helemaal geen meerprijs meer’.
Volgens Brouwer moeten restauranthouders de verkoop van biologische producten beter zichtbaar maken. ‘Noem op de menukaart van welke boerderij het vlees van de biefstuk vandaan komt. Zet het ook op jouw website. Of laat jouw chef-kok op bezoek gaan bij de boerderij, maak hier foto’s van en zet het verhaal op jouw site. Het werkt echt’.
Dinsdagmiddag verzorgde restaurant Buitensporig in Tiel de presentatie ‘Restauranthouder wordt boer’ op de Horecava in Amsterdam. Onder leiding van eigenaresse Inge te Veldeis restaurant Buitensporig in 2006 ontstaan uit een zorgboerderij. Deze zorgboerderij net buiten Tiel werd in 1994 opgestart.