Hoewel het hotel nu als franchise wordt gerund, blijft het opereren onder de merknaam Hilton Garden Inn.
In de eerste maanden na de overname heeft IHCP het hotel volledig gerenoveerd. Alle 173 kamers zijn voorzien van nieuwe houten vloeren, modern meubilair en een vernieuwd kleurenpalet, met een frisse groene tint. Het hotel biedt naast de kamers ook vergaderfaciliteiten, met zes zalen, een bar en een restaurant.
Snelle oplevering
De franchiseconstructie heeft geleid tot een snelle oplevering van de gerenoveerde kamers. IHCP trad zelf op als hoofdaannemer, wat volgens General Manager Johannes Hoesdorff leidde tot een efficiëntere uitvoering van de verbouwing. ‘Het werken met het Architectural & Design team van Hilton heeft ons in staat gesteld om de volledige renovatie van alle kamers te beginnen in januari en alweer af te ronden in maart’, vertelt Hoesdorff.
Een belangrijk voordeel van het franchisemodel is de toegang tot het Hilton Supply Management (HSM) systeem. Hierdoor kan het hotel profiteren van gunstige inkoopvoorwaarden, vergelijkbaar met die van grote ketens. Niet alleen het Hilton Garden Inn Leiden, maar ook andere hotels binnen de IHCP-groep hebben dit strategische partnerschap met HSM aangegaan.
Gemakkelijk
Volgens Remco Gerritsen, directeur van IHCP, verloopt de samenwerking met Hilton soepel: ‘Het contact met het Europese supportteam van Hilton is gemakkelijk en iedereen is bereikbaar en toegankelijk. Dit helpt om gezamenlijk oplossingen te vinden tijdens de overgangen en integratie.’