Echte oranjezomer
Niet vreemd als je bedenkt dat de zomer van 2024 de boeken in gaat als een echte oranjezomer. Naast de inmiddels vertrouwde successen van Max Verstappen, is er natuurlijk het Europees Kampioenschap voetbal in Duitsland en volgen nog de Olympische Spelen in Frankrijk. Tel daar zonnig weer bij op en iedereen kan op zijn vingers natellen dat de terrassen volstromen. Die verwachting van de horeca ziet de online drukker duidelijk terug in het aantal bestellingen.
Niet alleen bestelling van bierviltjes ging door het dak, ook menukaarten en placemats zijn niet aan te slepen. In de eerste vijf maanden was er een groei van 25 procent voor menukaarten en steeg het aantal drukorders voor placemats met 26 procent. In totaal werden er tot dusver ruim 1,4 miljoen menukaarten gedrukt en bijna 1 miljoen placemats.
Voorbereid
‘De stijging geeft aan dat de Nederlandse horeca zichzelf goed heeft voorbereid’, zegt Wouter Haan, CEO van de drukkerij. ‘Zoals iedereen weet is dat slechts het halve werk, maar de voorwaarden voor gezellige en volle terrassen zijn er met het mooie weer zeker.’
Reclameland bekleedt in ons land de tweede positie in de markt. Per jaar drukt de onderneming meer dan 50 miljoen flyers voor zowel bedrijven als particulieren. Uit onderzoek van kennisinstituut FoodService Instituut Nederland (FSIN) blijkt dat ondernemers in de horeca de prijzen met 3 tot 5 procent moeten verhogen vanwege de toenemende kosten, stelt de drukker: ‘Een langdurige sportieve zomer kan een positieve opsteker vormen voor de omzet van de sector’.