Op 1 januari 2025 is het zover. Dan verandert de wet- en regelgeving voor bedrijfswagens. Zo verdwijnt de BPM-vrijstelling op bestelwagens met een verbrandingsmotor en in de meeste binnensteden van ons land worden zero-emissiezones ingesteld. Dit betekent dat je hier als ondernemer nu al op moet voorsorteren.
Het nieuwe bedrijfswagenmerk Maxus, onder de vleugels van de Van Mossel Automotive Group als importeur, haakt hier handig op in. 'Maxus zet zich in voor het creëren van schonere en duurzamere transportoplossingen voor de lichte bedrijfsvoertuigenindustrie', legt directeur Ralf van Meer uit. 'Als pionier op het gebied van duurzame mobiliteit, bieden we een compleet assortiment volledig elektrisch aangedreven lichte bedrijfswagens; stuk voor stuk zero-emissievoertuigen die voldoen aan de strengste milieueisen.'
Dit helpt ondernemers niet alleen om te voldoen aan de veranderende wet- en regelgeving en de kritischere eisen van opdrachtgevers, stelt Van Meer, maar ook om te profiteren van lagere operationele kosten en een groenere bedrijfsvoering. 'We denken als mobiliteitspartner graag mee met ondernemers, of het nu gaat om het laatste nieuws over de wetgeving rond elektrisch rijden, de fiscale voordelen, toekomstbestendige laadoplossingen, of het vernieuwen van een bedrijfswagen of het hele wagenpark.'
Vier elektrische bedrijfswagens
'Maxus biedt maar liefst vier krachtige 100% elektrische bedrijfswagens: de eDeliver3 voor efficiëntie, de eDeliver7 voor veelzijdigheid, de eDeliver9 voor ruimte en de T90 EV pick-up als allround oplossing', vertelt Van Meer enthousiast. 'Van de eDeliver3 en de eDeliver9 zijn zelfs chassis- en cabineconfiguraties beschikbaar voor aanpassing naar de specialistische wens van de klant.'
De nieuwe Maxus eDeliver7 noemt hij een moderne krachtpatser. 'Het is een elektrische bedrijfswagen van de nieuwste generatie, die duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid optimaal combineert; specifiek ontworpen voor ondernemers die geen uitdaging uit de weg gaan.'
De vooruitstrevende ondernemer
De eDeliver7 is volgens Van Meer meer dan een standaardbestelwagen en straalt stoere innovatie uit. 'Als volledig elektrisch voertuig is het perfect afgestemd op de toekomstige milieunormen. Het design belichaamt niet alleen innovatie, maar maakt het ondernemers ook mogelijk om zich maatschappelijk verantwoord te onderscheiden. Deze bedrijfswagen gaat verder dan alleen functionaliteit en biedt een visuele identiteit die past bij de vooruitstrevende ondernemer.'
Ook de andere modellen hebben volgens Van Meer optimaal gebruiksgemak en zijn rijk uitgerust. 'Zo beschikken alle modellen over een royaal touchscreen met uitgebreide smartphone-connectiviteit zoals Android Auto en Apple CarPlay, achteruitrijcamera of 360° camera, een multifunctioneel stuurwiel en tal van luxe voorzieningen zoals (Adaptieve) Cruise Control en verstelbare stoelen. De vier modellen bieden een mooie combinatie van technologie, comfort en functionaliteit voor een productieve werkdag.'
Veiligheid voorop
'Maxus neemt veiligheid serieus en biedt een uitgebreid scala aan geavanceerde veiligheidsvoorzieningen, zoals Elektronisch Stabiliteitsprogramma (ESP) voor optimale balans en controle tijdens uitwijken en bochten met een zware bedrijfswagen, rijstrookassistentie om het voertuig binnen de rijstrook te houden en Front Collision Warning voor een vroegtijdige detectie van potentieel gevaar.' Zo positioneert het nieuwe merk zich volgens Van Meer niet alleen als geschikte oplossing voor uiteenlopende bedrijfsbehoeften maar ook als een voortrekker op het gebied van veiligheidstechnologieën binnen het elektrische bedrijfswagenlandschap.
Transitie naar duurzame mobiliteit
'Maxus biedt een landelijk dekkend netwerk van dealers en servicepunten in Nederland, daardoor is er altijd een vestiging in de buurt', legt Van Meer uit. 'Met een eigen leasetak en partner op het gebied van laadoplossingen bieden we ondernemers een volledige ontzorging voor de transitie naar duurzame mobiliteit.'
Dit artikel is gesponsord door Maxus, onderdeel van de Van Mossel Automotive Group.