Serviced apartments aanbieder Yays verkocht aan Numa Group

Serviced apartments aanbieder Yays verkocht aan Numa Group

Yays, de van oorsprong Nederlandse exploitant van serviced apartments in Europa, is overgenomen door Numa Group, aanbieder van een volledig gedigitaliseerd hospitality platform. Numa neemt 100 procent van de aandelen over van Proprium Capital Partners.

Yays is verkocht aan Numa Group. De Duitse groep neemt Yays over van private equitypartij Proprium Capital Partners, dat de serviced apartmentsgroep in 2017 kocht toen die nog slechts bestond uit drie Amsterdamse locaties. Sindsdien liet Propruim Yays groeien, zowel binnen Nederland als internationaal. 

Nu, zes jaar later, beheert Yays 489 appartementen in verschillende steden in Nederland, België en Frankrijk en opent in de nabije toekomst 124 appartementen in Madrid, Frankfurt, en Den Haag. Ook in Amsterdam staat een nieuwe locatie op de planning.

Numa groeide in de laatste jaren van een lokale start-up tot een belangrijke pan-Europese speler en heeft onlangs nog 59 miljoen dollar opgehaald om de groeiambities en de technologieën verder te kunnen optimaliseren. Door de krachten te bundelen streeft Numa ernaar om de positie als dominante speler in Europa’s AAA-steden verder uit te bouwen. 

Met de overname van Yays, versnelt Numa de groei binnen Europa. Samen zijn ze de grootste speler in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Numa Group verwierf 100 procent van Yays, de aankoopprijs is niet bekendgemaakt. 

Numa: hot startup 

Numa is onlangs door Wired erkend als een van 'Europa's 100 hottest startups.' ‘Numa is een hotelketen met een twist: elke kamer heeft een unieke esthetiek en elk verblijf wordt vergemakkelijkt door digitale tools voor inchecken en support. Het doel is om het perfecte compromis te bereiken, tussen een standaard hotel en een ongepolijste Airbnb’, aldus Christian Gaiser, CEO en Co-founder van Numa Group. ‘We democratiseren de boetiekervaring en doen het beste van beide.’ 

Groeiambities 

De overname van Yays sluit naadloos aan bij de groeistrategie van Numa, dat zich richt op hotel- en commercieel vastgoed op centrale locaties in de grote Europese steden. Het bedrijf focust daarbij op levendige buurten en de belangrijkste behoeften van toeristen en zakenreizigers. Numa beheert €1,5 miljard aan vastgoedactiva, met meer dan 4.700 kamers en appartementen in 28 grote Europese steden. Yays voegt ongeveer 20 procent nieuwe eenheden toe aan Numa's vastgoedportefeuille, wat het totaal op meer dan 5.200 kamers en appartementen brengt. 

In september 2023 kondigde Numa Group aan dat het 59 miljoen dollar aan groeikapitaal had opgehaald, geleid door Verlinvest, om het geavanceerde technologiepakket verder te ontwikkelen   

Inspelen op behoeften 

‘Onze missie bij Numa is het creëren van een nieuwe categorie in gastvrijheid die voldoet aan de behoeften van de moderne consument. We staan nog maar aan het begin als het gaat om het digitaliseren en verbeteren van de totale reiservaring en we streven er altijd naar om onze gasten beter in verbinding te brengen met hun favoriete steden', zegt Gaiser. 

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.