City ID Group heet vanaf nu The July Group, waarbij het nieuwe merk The July Hotels, als vlaggenschip centraal staat. Als onderdeel van de rebranding zullen Boat&Co en Twenty Eight van City ID worden omgedoopt. De nieuwe namen worden The July - Boat & Co en The July - Twenty Eight, en ze worden opgenomen worden in het portfolio van The July. Om het verschil met andere hotels op het platform te benadrukken, krijgt ID Aparthotel de naam ID Aparthotel by The July.
€1 miljard
Deze herlancering weerspiegelt de bredere acquisitie- en groeistrategie van de groep. Die investeert meer dan een miljard euro om het netwerk van appartementenhotels uit te breiden. Daarbij brengt The July het concept naar drie nieuwe Europese locaties in Londen, Dublin en Lissabon.
‘Het samenvoegen van al onze locaties onder één merknaam is de logische volgende stap in onze ontwikkeling', zegt Alexander Goad, ceo van The July Group. ‘Hoewel we zeer gehecht zijn aan de individuele namen van onze huidige hotels, zijn we nu op zes locaties en groeien we verder met meerdere toevoegingen elk jaar. Het voelt geweldig om alles wat we doen onder één merk te brengen. Zonder de individualiteit van onze hotels en de DNA van onze organisatie te verliezen.’
Toekomstige locaties
The July - Londen markeert de eerste buitenlandse overname. Dit wordt een hybride appartementenhotel worden in het hart van Victoria. The July - Dublin, op de hoek van Capel Street en Little Strand Street, zal putten uit de rijke architecturale erfgoed van de stad. In een historisch paleis in Lissabon, komt het vijfde project in de pijplijn, met een centrale binnentuin met een zwembad en een open restaurant.
‘Wonen in een appartement zorgt voor een grotere verbinding met het buurtgemeenschapsleven', zegt Evi-Anne Knijnenburg, Creative Brand Manager bij The July. Tijdens een verblijf bij The July kan worden geleefd als een lokale bewoner, met flexibiliteit, vrijheid en die fitnessles op vrijdagochtend. Het is een plek waar gasten hun flow kunnen vinden en moeiteloos kunnen schakelen tussen werk en plezier.’
De merknaam
Over de inspiratie achter de merknaam zegt Knijnenburg: ‘de maand juli is de perfecte mix van werk en spel, waar alles haalbaar lijkt. Er hangt een buzz en energie omheen. Je hebt je flow gevonden. Bent in staat om moeiteloos rust en avontuur, tijd voor jezelf en tijd om te verbinden in evenwicht te brengen. We willen dat elke gast die juli-energie en opwinding voelt op elke locatie over de hele wereld.’
Ontwerp
De interieurs eren het unieke erfgoed van elke locatie, met prachtig samengestelde ruimtes, geïnspireerd door lokale verhalen. Elke locatie is anders en in harmonie met haar omgeving. Het kleurenpalet van The July is geïnspireerd op de interieurs van de hotels. Warm, zacht, nederig en gastvrij, maar toch verheven en verfijnd. De interieurs brengen een huiselijke ervaring naar stedelijke verblijven.
Over The July Group
The July Group biedt in haar apartementhotels volledig uitgeruste designappartementen met de voordelen van hotelservices en -faciliteiten. Zoals sportscholen en wellnessruimtes, restaurants en roomservice. Samen met aandeelhouders APG (de grootste pensioenverstrekker in Nederland) en Aware Super (een van de grootste pensioenfondsen van Australië) implementeert The July Group haar strategie van internationale groei.
The July Group is een volledig geïntegreerde eigenaar-exploitant en kan ontwikkelingslocaties verwerven en sleutelklare leveringen realiseren. De doelontwikkelingen omvatten nieuwbouw, (kantoor) conversies, gemengde gebruiksschema's en bestaande hotelconversies. Daarbij mikken ze op 4.000 tot 20.000 vierkante meter op toplocaties in Europese hoofdsteden.
Elke gebouwde accommodatie heeft sterke eco-credentials en duurzaamheidspartners. Zoals Hotel For Trees, Made Blue, Roetz Bikes, Nespresso Recycling, Marie Stella Maris, The Good Roll en Blycolin.