Over de toekenning van de award aan de Rotterdamse onderneming meldt GfK. ‘Ze hebben het afgelopen jaar mooie stappen gezet op de twee belangrijkste aspecten: genieten en gemak. En daardoor is Bram Ladage er met de overwinning vandoor gegaan.’
Gepassioneerd familiebedrijf
Senior consultant Brenda Vogd van GfK legt uit: ‘Bram Ladage is nog steeds een familiebedrijf waar je iedereen van de familie op diverse plekken in de organisatie tegen kunt komen. Met passie vertellen ze het verhaal over de patat zoals die volgens hun visie bedoeld is.’
Vogd stelt dat dit niet alleen de gasten aanspreekt, maar ook hun franchisenemers en medewerkers. ‘En daar zijn ze dit jaar door hun eigen gasten voor beloond door voor het eerst de GfK Out of Home Formulemonitor in de categorie Fastservice te winnen.’
Prijs van bepalend belang
Volgens GfK is - juist - in deze categorie het belang van prijs net zo groot als die van gemak. ‘De afgelopen jaren nam die rol wat af, maar nu zien we dat dit weer belangrijker wordt voor de gasten. Bram Ladage scoort op dat vlak net iets lager dan het gemiddelde van de categorie en dit compenseren ze meer dan met enorm goede scores op hun gastvrijheid en het verhaal achter hun bedrijf en product. Dat het daarnaast ook lekker is, weten de gasten eveneens goed te waarderen.’
Gasttevredenheid
Basis voor het toekennen van de awards is het GfK Out of Home Formulerapport. In dit consumentenonderzoek wordt de gasttevredenheid van bijna zeventig formules in kaart gebracht.
Beoordeling van die formules vindt plaats op basis van het 7G-model: gemak, genieten, goedkoop, gastvrij, gezond, goed geweten en goed verhaal. De drie andere winnaars zijn Brownies & Downies (Coffee & Lunch), Hutten (At Work) en Coop Vandaag (On the Move).