Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op.
Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken. Aanvullend is vandaag de campagne gelanceerd om dit initiatief te ondersteunen: There is no experience like bar experience.
Deze campagne laat zien hoe waardevol werken in de horeca is. Door te benadrukken dat je meer vaardigheden ontwikkelt dan je in eerste instantie zou denken, wil de sector studenten inspireren om hun carrière deze zomer te starten met een baan in de horeca.
'Horea-ervaring geeft voorsprong'
Walter Seib, ceo HMSHost International: 'Van winkelmanager tot CEO van een multinational, ik kan persoonlijk vertellen dat de ervaring die je opdoet op de vloer van een restaurant ontzettend waardevol is in de directiekamer.
Op dit moment bevindt onze sector zich op een breekpunt; we zijn uit de pandemie gekomen, maar lopen direct tegen enorme personeelstekorten aan. Door als branche samen te komen, kunnen we gezamenlijk de perceptie van werken in de horeca veranderen en laten zien: horeca-ervaring geeft studenten een voorsprong op de rest van hun carrière.'
Els Dijkhuizen, marketing directeur Heineken: We starten vanaf eind juli met een nieuwe Heineken-campagne, waar we met verschillende partners aan hebben gewerkt, waaronder Coca Cola en Vrumona. De campagne is gericht op het werven van nieuw personeel en laat op een mooie manier zien dat er zoveel te leren valt in de horeca. Naast het tappen van bier, leer je plannen, samenwerken, beslissingen nemen en prioriteiten stellen. Kortom ontzettend mooi en waardevol werk, waar je de rest van je loopbaan iets aan hebt.'