De horecagelegenheden moeten toegankelijk worden voor een breed publiek en een sterke lokale voetafdruk krijgen. De partijen zijn al in gesprek met een aantal locaties maar staan open voor nieuwe suggesties. Jopen wil dit jaar nog de eerste realiseren.
Bierbrouwen zal volgens Jopen 'altijd het kloppende hart blijven', maar nu wil het bedrijf nu een volgende stap zetten. 'Als aanvoerder van de Nederlandse craft brouwers, heeft Jopen zich ten doel gesteld craft culture aan te jagen en mensen te inspireren om zich open te stellen voor nieuwe ervaringen.
De tien nieuwe locaties geven letterlijk een nieuwe dimensie aan deze missie', aldus de brouwer.
Lokale elementen
Het nieuwe horecaconcept weerspiegelt volgens Jopen het nieuwsgierige DNA van de brouwer en voorliefde voor uitgesproken smaak.
'Naast talloze bieren -ook van lokale en internationale spelers-, is er volop ruimte voor vertier, eten, dansen, kunst en optredens. De gelegenheden worden ruim opgezet en krijgen vernieuwende elementen, waar beleving en het ontdekken van nieuwe smaken centraal staan.'
Alle locaties krijgen hetzelfde basisconcept, maar hebben daarnaast ook een eigen, lokaal gezicht. Zo zal er eten uit de buurt op het menu staan en worden lokale artiesten geboekt.
Minimaal 500 vierkante meter
De craft brouwer wil dit jaar de eerste gelegenheid openen en is al in gesprek met de eerste locaties. Daarnaast zoekt het nog een aantal andere geschikte plekken.
Deze moeten in ieder geval voldoen aan een aantal basiseisen: gelegen in een van de top 10 grote Nederlandse steden, een oppervlakte minimaal 500 vierkante meter, een hoog plafond, terrasvergunning en ligging op een A-locatie of in een opkomende wijk met een ‘rafelrand’. Jopen roept pandeigenaren en andere partijen die zulke locaties kennen op om zich bij de bierbrouwer te melden.