'Een lokaal bedrijf wat krap een jaar bestond, was plots vervanger van triple-A merk Hard Rock Café. Publiekstrekker van wereldformaat?', aldus raadslid Ralf Sluijs van Hart voor Den Haag tegenover Dagblad 070. Hij wil nu wil weten op welke wijze de kredietwaardigheid en achtergronden van Soulsistah getoetst zijn.
Nieuwe uitbater
De partij wil verder weten wat de vervolgstappen zijn en hoe een nieuwe uitbater geselecteerd wordt. 'Wij willen een duidelijk programma van eisen waarbij het uitgangspunt is dat er een concept in het paviljoen komt wat qua merknaam, status en aantrekkingskracht vergelijkbaar is met Hard Rock Café. De belofte van een trekpleister van wereldklasse moet nagekomen worden', aldus Sluijs.
Luchtkasteel met veel verliezers
Dagblad De Stentor schrijft over een 'miljoeneninvestering in een exclusieve strandclub op Scheveningen dat een luchtkasteel werd met veel verliezers. De club met zwembad, loungeterrassen met uitzicht op zee, spetterende shows en exclusief eten zou de redding worden van dat net vernieuwde stukje boulevard dat nog veel te weinig bezoekers trekt.'
Verhuurder
Ondertussen zit verhuurder Heineken met het pand in zijn maag, nadat wereldmerk Hard Rock Café afhaakte. Heineken zette een advocaat op het evenementenbedrijf achter Soulsistah omdat het al maanden geen huur meer betaalde.
Alle websites van het merk Soulsistah zijn offline gehaald. Alleen Instagram toont nog iets van de geplande glitter and glamour. Plan was dat de horecazaak deze maand de deuren zou openen.