DiningCity faciliteert de spaaractie van de supermarktketen. De promotie van de Lidl Restaurantactie, gaat Lidl zelf groots aanpakken. De korting die restaurants moeten bieden moet liggen tussen 20 en 50 procent op het eten. Drankjes vallen buiten de actie.
448 supermarkten en 500 restaurants
De kortingsactie zou in eerste instantie rond Pasen 2020 gelanceerd worden, maar dat is destijds niet doorgegaan vanwege de coronamaatregelen. Jeroen van den Brink noemt het sympathiek dat Lidl de actie nu weer oppakt. ‘Supermarkten worden toch wel als de grote winnaars van de coronacrisis gezien. Een dergelijke actie waaraan 448 supermarkten mee doen, kan heel veel extra reserveringen voor restaurants in het middensegment opleveren. In tegenstelling tot de eerste opzet is het nu niet verplicht om 50 procent korting te geven. Het kortingspercentage kiezen deelnemers zelf, het moet tussen de 20 en 50 procent liggen.’
De actie start op 2 januari en klanten krijgen zegels bij het afrekenen van hun boodschappen tot en met 30 januari 2022. Een volle spaarkaart inleveren kan gedurende een lange periode; direct vanaf 2 januari tot maar liefst 30 september 2022. Dat is negen maanden.
Naar aanleiding van de corona-persconferentie van dinsdag 2 november voegt Lidl het volgende toe:
Mochten de coronamaatregelen verder verscherpt worden met bijvoorbeeld een derde lockdown, dan gaat de Lidl Restaurantactie wederom niet door
Lidl Restaurantactie: dit is de korting
Om de restaurant korting te verkrijgen is een volle spaarkaart nodig. Dit zijn zes zegels en consumenten krijgen bij elke 10 euro aan boodschappen 1 zegel. 60 euro aan boodschappen levert dus een korting op bij deelnemende restaurants tussen 20 en 50 procent. De korting geldt alleen op het eten en niet op de drankjes.
Volgens Jeroen van den Brink van DiningCity geldt er een maximum van 500 restaurants die kunnen meedoen. ‘Dit aantal wordt namelijk in de Lidl-mediacampagne gebuikt. 388 restaurants hebben zich al aangemeld voor deelnamen.’ Ook meedoen?