Door deze samenwerking kunnen de 3.500 klanten van L1NDA binnen het bestaande platform een van de 175.000 freelancers van YoungOnes selecteren en/of kiezen.
‘Veel horecaondernemers vrezen voor grote personeelstekorten. Dat is niet gek, want die waren er voor corona en de gedwongen sluitingen ook al. Veel horecamedewerkers zijn tijdens de crisis noodgedwongen iets anders gaan doen. Daarnaast zijn bedrijven niet zeker over hun voortbestaan en worden er vele nieuwe toetreders verwacht. Deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat bedrijven meer voordelen zien in het werken met een klein team en een grote flexibele schil. Het maakt hen flexibeler waardoor zij sneller kunnen op- en afschalen bij wisseling in drukte. Ook blijven de loonkosten die gemiddeld zo'n 27% van de omzet uitmaken, niet meer automatisch doorlopen in stille periodes,’ stelt Wim Jansen, ceo van L1NDA.
Personeelstekort horeca
Vanaf eind mei bieden L1NDA en YoungOnes naar eigen zeggen een structurele oplossing voor de personeelstekorten. Ze komen met een geïntegreerde tool waarin horecaondernemers (flexibel) personeel gelijktijdig kunnen plannen én boeken.
‘De oplossingen van YoungOnes en ons sluiten goed op elkaar aan. Horecabedrijven kunnen straks efficiënter plannen met hun vaste team en een flexibele schil opbouwen op één platform. Dit bespaart hen veel tijd die zij liever aan hun gasten willen besteden, aldus Wim Jansen.
Dit betekent dat er binnen het platform, naast het plannen van eigen medewerkers, ook onvervulde diensten direct kunnen worden ingevuld met uitzendkrachten van L1NDA en/of ruim 175.000 freelancers via YoungOnes.
‘Het grote voordeel voor een ondernemer is dat je met deze tool niet alleen je planning kunt maken, maar ook direct gaten in het rooster kunt vullen. Snelheid en gemak voor de gebruiker staan voorop,’ besluit is Pim Graafmans van YoungOnes.