Ondanks de verwoestende impact van Covid-19 op de hotelbranche, slaat hotelgroep The Set Hotels nu een nieuwe weg in met de lancering van The Set Collection. Onafhankelijke luxe hotels kunnen zich aansluiten bij de groep achter Conservatorium Hotel en zo profiteren van haar verkoop-, marketing- en distributiediensten.
Amsterdam, Londen, Parijs, Jeruzalem
De eerste hotels die aan The Set Collection worden toegevoegd, zijn het Conservatorium hotel in Amsterdam, Hotel Café Royal in Londen, Hotel Lutetia in Parijs en het Mamilla hotel in Jeruzalem. Het David Citadel hotel in Jeruzalem zal deze zomer aan de collectie worden toegevoegd. Momenteel zijn er gesprekken gaande met meerdere andere partijen die geïnteresseerd zijn om zich bij The Set Collection aan te sluiten. Later dit jaar zullen er naar verwachting officiële aankondigingen volgen van deze uitbreiding.
‘The Set Collection is een portfolio van ’s werelds meest gerenommeerde, onafhankelijke luxe hotels, gerund door hoteliers met een ondernemersgeest’, aldus Ruurd Hooijer, Senior Director of Sales & Marketing van The Set Collection en tevens in Amsterdam gebaseerd. ‘Ons businessmodel is zo ontworpen dat hoteleigenaren de leiding en identiteit van hun hotel in eigen beheer kunnen houden, in plaats van deze uit te besteden aan een hotelketen. Deze onafhankelijke hotels zijn vaak al generaties lang in het bezit van één en dezelfde familie en spelen niet alleen een zeer belangrijke rol als magneet voor internationaal toerisme maar daardoor vooral ook als vooraanstaand werkgever en ontmoetingsplek in de lokale samenleving. Het feit dat onze hotels in eigen beheer zijn, draagt ook bij aan de gastervaring, welke vaak een reflectie is van de bijzondere bestemming waar onze gasten zich op dat moment bevinden.’
Flexibele tariefstructuur
Met een flexibel bedrijfsmodel biedt The Set Collection een op maat gemaakte selectie van verkoop-, marketing- en distributiediensten aan, die naadloos aansluiten op de zakelijke behoeften van de individuele hotelpartners, als ook de voortdurend veranderende marktomstandigheden. Daarnaast is het bedrijfsmodel zo opgezet dat er een flexibel tariefstructuur per boeking gehanteerd wordt, in plaats van puur een vast bedrag per jaar. Dit is financieel aantrekkelijk voor hoteleigenaren, vooral in periodes van economische tegenslag, zoals momenteel het geval is.
Met een vernieuwend alternatief voor de ‘one size fits all’-benadering van traditionele hotelvertegenwoordigingsbedrijven, wil The Set Collection zich met een flexibel en op maat gemaakt model richten op het uitbouwen van een portfolio van niet-concurrerende hotels en tegelijkertijd een platform bieden dat hotelpartners zal aanmoedigen om samen te werken om hun zakelijke doelstellingen te bereiken.
‘Gezien de uitdagingen waarmee de reisbranche de afgelopen 12 maanden is geconfronteerd, zijn wij van mening dat hoteliers op zoek zijn naar iets nieuws, dat beter aansluit op hun zakelijke behoeften’, aldus Brian Gore, VP Marketing, Brand & Digital. ‘Toegang tot essentiële distributiekanalen hoeft bijvoorbeeld niet hand in hand te gaan met volledige verkoopondersteuning als een hotel dat niet nodig heeft. Bovendien zullen wij, indien nodig, kennis en diensten aanbieden die onafhankelijke hotels niet altijd zelf in huis hebben, zoals digitale marketingdiensten.’
Distributie
The Set Collection is een samenwerking aangegaan met Sabre om hotelpartners te voorzien van markt leidende distributiediensten. Zo profiteren zij van GDS-representatie, waardoor hotels binnen de collectie wereldwijd te boeken zijn via de ‘TS’ code, als ook een 24/7 reserveringsservice, plus een breed scala aan optionele geavanceerde technologie en diensten om aan de individuele behoeften en vereisten van de aangesloten hotels te voldoen. Bovendien kunnen hotelpartners zo veel of zo weinig als nodig profiteren van wereldwijde verkoop- en marketingondersteuning via de uitgebreide commerciële diensten van The Set Collection.
‘Wij willen niet simpelweg gezien worden als een machine waarop hotels zich aansluiten voor hun distributie- en marketingbehoeften’, aldus Robin Stangroom, VP Revenue, Reserveringen & Distributie. ‘Als onderdeel van The Set Collection profiteren hotels net zo goed van onze expertise, als onze commerciële infrastructuur. Sommige onafhankelijke hotels hebben bijvoorbeeld niet de benodigde kennis en middelen om hun resultaten te optimaliseren en kunnen zodoende profiteren van ons ecosysteem, waarbij wij met onze hotels samenwerken om de efficiëntie en resultaten tastbaar te verbeteren, wat vaak een wederzijdse doelstelling is.’
Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen en een kernteam van ervaren hoteliers met tientallen jaren aan internationale ervaring in de luxe hotelindustrie zal The Set Collection leiden. Het leiderschapsteam bestaat uit Brian Gore - VP Marketing, Brand & Digital; Robin Stangroom - VP Revenue, Reserveringen & Distributie en Ruurd Hooijer - Senior Director Sales & Marketing.