De voorjaarscampagne van KraftBier is ontwikkeld door studenten in de afstudeerfase van hun opleiding Communicatie – International Event, Music & Entertainment Studies. Zij werken vanuit Challange Based Learning aan verschillende uitdagende vraagstukken uit het werkveld om hun niveau en competenties aan te tonen.
Herontwerp KraftBier IPA
De campagne passend bij de nieuwe route en merkwaarden Met de campagne ‘Aanpakken’ zetten de studenten het herontwerp van de India Pale Lager Blotskòps van KraftBier in de schijnwerper. Dit geheel in lijn met de nieuwe route die KraftBier is ingeslagen met nieuwe branding, merkwaarden en uitstraling.
Zo is KraftBier volledig overgestapt op blik, omdat dit duurzamer is dan het gebruik van glas. Ook worden de blikken van de vaste bieren in de toekomst bedrukt ter vervanging van het plastic etiket. De vaste bieren zijn Hoppakee, Witte Gij’t, Het Witte Kasteel, Grôote Kwèèk en Schôon Mèdje. Online kanalen Op Facebook en Instagram zal onder de naam van KraftBier de komende maand veel content verschijnen waaronder de commercial die voor deze campagne is geschoten. Deze wordt op woensdag 3 maart ’21 om 16:30 gedeeld via hun kanalen.
Naast de huidige voorjaarscampagne ‘Aanpakken’ gaan de studenten Joris van Blerck, Thom van Oosterhout en Teun Ligtenberg ook toekomstige campagnes vormgeven, realiseren en uitvoeren onder toeziend oog van KraftBier oprichter Rob van den Meijdenberg.