Family zet vol in op lunchmoment

Family zet vol in op lunchmoment
Broodje Old Amsterdam met bacon.

Cafetariaformule Family wil in het tweede kwartaal van 2018 het lunchmoment een flinke boost geven. De campagne 'Werelds lunchen' is een poging om overdag meer omzet te creëren.

De lunch is een interessant eetmoment, vertelt marketing manager van Family, Chantal van der Meer. ‘De avondspits is in de cafetaria vaak al erg druk. We hebben de afgelopen jaren gezien dat de druk op dit moment steeds verder toeneemt. Dit komt onder andere door het toenemende aantal gasten in het eethuis. Door in te zetten op het lunchmoment, kunnen we een omzetstijging realiseren op een moment dat nu vaak nog rustig is. Terwijl de ondernemer en medewerkers wel al aanwezig zijn om de nodige voorbereidingen voor de avond te treffen.’

Family heeft voor het lunchmoment een gevarieerd assortiment samengesteld die volgens de formule gemakkelijk te bereiden zijn. Van der Meer: ‘Daarbij leidt een te breed assortiment tot keuzestress bij de gast en dat willen we natuurlijk niet.’

Tosti krijgt metamorfose

Het assortiment is een combinatie van warme en koude broodjes en maaltijdsalades. De tosti krijgt een metamorfose. ‘Door robuuste plakken brood te gebruiken en deze royaal te beleggen, oogt de tosti veel luxer dan het summier belegde casino wit wat vaak wordt geserveerd’, weet Van der Meer. ‘Door dit soort kleine aanpassingen van het standaard assortiment krijgt de lunch een boost.’

De milkshake is daar volgens Van der Meer ook een voorbeeld van. ‘De verdraaid lekker milkshake special is een milkshake met een aantal toppings. Ook lekker voor een zonnige middag op het terras om een uur of drie.’

Deze en nog een aantal producten staan in de komende campagne centraal. Er zijn vier producten, zodat er voor iedereen wat bij zit. Om de campagne wat extra’s te geven, is er een landenthema aan gekoppeld.

Family

Broodje Carpaccio

De koers van Family

Eind 2016 heeft FHC Formulebeheer voor Family een nieuwe koers gekozen. Met de nieuwe huisstijl en het vernieuwde interieur wordt meer ingezet op gebruik van het eethuis. Hiermee speelt Family in op de casual dining trend. En met succes: de omzetten van omgebouwde vestigingen stijgen, doordat gasten steeds vaker blijven eten. Family ziet dat dit nog voornamelijk gebeurt in de avonduren.