Een toef slagroom en wat strooigoed. De pepernootshake is volgens Foodmaster op zichzelf al lekker, maar leent zich ook erg goed om te worden aangekleed. De Foodmaster ondernemers zijn vrij om zelf in te vullen hoe ze de pepernootshake verkopen. ‘Als freakshake is het helemaal een feest’, vindt marketing manager Chantal van der Meer.
Shake kan al worden verkocht
Freakshake koninginnen Loes Helling van Foodmaster Boskoop en Carin Jagt van Foodmaster de Viersprong zijn gelijk aan de slag gegaan met hun creaties. ‘Aangezien de pepernoten al een tijdje in de winkels liggen, kan de shake natuurlijk ook al prima verkocht verworden.’
Opvallende smaak
‘Bij Foodmaster zoeken we altijd naar iets geks’, aldus Van der Meer. ‘Bij het bedenken van de milkshake winterspecial wilde we dus weer met een opvallende smaak komen. Na de biershake van twee jaar geleden, wilden we nu iets wat naast gek ook echt lekker was. Iets waar mensen voor terugkomen.’
Van der Meer: ‘Foodmaster staat voor de nostalgie van de Hollandse frituurcultuur. Met dat in het achterhoofd kwamen we al snel op Sinterklaas. Ook zo’n Hollandse traditie en bovendien één met allemaal lekkernijen. Samen met onze partner Coolbreak hebben we een sample laten ontwikkelen en daar werd iedereen direct enthousiast van.’
Vanaf november wordt de pepernootshake meegenomen in de landelijke campagne van de formule en is de shake bij alle vestigingen verkrijgbaar.