Veiliguitindehoreca.nl is een hulpmiddel voor ondernemers om te kunnen voldoen aan het de coronaregels. De digitale gezondheidscheck was aanvankelijk vooral bedoeld voor gasten die per 1 juni weer ter plekke mogen eten. De chatbot, ofwel babbel-robot, is dus nu ook inzetbaar voor de verplichte gezondheidscheck van de medewerkers.
Ook in het Chinees
Gezien de achterban van mede-initiatiefnemer VCHO (Vereniging Chinees-Aziatische Horeca Ondernemers) en de Chinees-Aziatische frituurondernemers die lid zijn van ProFri, komt de module voor medewerkers ‘zeer binnenkort’ ook in het Chinees en Engels beschikbaar. De chatbot voor gasten is er al in het Engels en Duits. Nu de landsgrenzen weer opengaan worden aan deze module spoedig andere talen toegevoegd.
Privacy gewaarborgd
Ondernemers kunnen gratis zowel gasten als medewerkers van vroeg tot laat een gezondheidscheck aanbieden. De online-triage is in de eerste dagen na de lancering meer dan tienduizend keer gebruikt. De privacy is volgens de brancheverenigingen volledig gewaarborgd, want er worden geen persoonlijke gegevens opgeslagen.
Aanwijzingen opvolgen
De chatbot van Veiliguitindehoreca.nl brengt gast, ondernemer en medewerker ook op de hoogte van de algemene richtlijnen van het RIVM. Daarnaast worden gasten worden op een vriendelijke manier gevraagd om de aanwijzingen van de medewerkers op te volgen. Verder zijn alle voorschriften uit de protocollen van KHN en van de drie horeca-brancheorganisaties hierin verwerkt.