Net als bij de kraskaarten actie van afgelopen zomer, vraagt Bookdinners ook dit keer geen commissie aan de restaurants. Ook stunt het platform niet met hoge kortingen voor consumenten die restaurateurs moeten ophoesten.
‘Het is een campagne van, voor en door restaurants. Er wordt gebruik gemaakt van het ‘samen’-gevoel van de december maand. De prijzen kunnen ingewisseld worden in de rustige januari en februari maanden. Wat er te winnen valt? Een diner voor zes personen bijvoorbeeld of een nieuwjaarsbrunch voor acht,’ aldus Paul Wiertz van Bookdinners.
Om kans te maken op een prijs voeren gasten ‘online opdrachten’ uit om zoveel mogelijk punten te verzilveren. De gasten met de meeste punten winnen de prijzen. De campagne loopt de hele maand december en iedere prijs wordt als aparte deelcampagne opgesteld. Op deze manier is het de eerste maal dat een dergelijke opzet in de sector gehanteerd wordt.
Zo kunnen gasten punten verdienen door het abonneren op de nieuwsbrief of de social media kanalen van de deelnemende restaurants. Het delen van de campagne onder hun netwerk levert nog meer punten op. Een viral contest op deze manier zorgt voor extra bereik voor de restaurateur en een groter gastenbestand wat het restaurant kan gebruiken voor promotiedoeleinden.
Hulp bij online marketing
Naast het lanceren van landelijke campagnes, is BookDinners sinds september 2019 gestart met het uitvoeren van De Online Marketing scan voor restaurants. Door middel van deze scan brengt BookDinners het online voorkomen van restaurateurs in kaart en biedt restaurateurs praktische verbeterpunten en handvatten.
Schrijf gratis in voor thema updates
Misset Horeca stuurt regelmatig updates per mail over belangrijke thema's voor de horeca-ondernemer: interieur voor je zaak, horecapersoneel, terras, koffie, bier en ook voor starters in de horeca heeft Misset Horeca een update. De nieuwsbrieven bevatten trends, kennisartikelen, nieuws, handige tips en inspiratie van collega's.