‘We verlengen de uitgifte- en krasperiode tot 30 september. De restaurateur kan nog steeds gratis meedoen en zo helpen we hem met het bedanken van gasten. Anders dan bij de activatiecampagnes van veel andere (boekings)platformen kost deze campagne de restaurateur geen korting of commissie. BookDinners heeft het prijzenpakket verzorgd.’
In de periode juli en augustus zijn er circa 400.000 kraskaarten uitgedeeld door ruim 600 deelnemende restaurants in heel Nederland. Leden konden zich opgeven voor de gratis kraskaarten. Velen hebben dit gedaan en zelfs ook meerdere malen.
Uit de statistieken blijkt dat op deze manier, gedurende de zomerperiode, enorm veel restaurantgasten kennis hebben gemaakt met BookDinners.
De Zomercampagne is ontstaan vanuit de doelstelling om het reserveringsplatform van de branche bij een groter restaurant publiek onder de aandacht te brengen. Paul Wiertz: ‘Bij het bouwen van het merk bij gasten, hebben we nagedacht hoe we een zo groot mogelijk netto bereik bij daadwerkelijke restaurantgasten konden krijgen. Reguliere mediakanalen als radio of tv, hebben wel een groot bereik, maar een heel klein deel daarvan is een restaurantgast. Doordat we samen met de BookDinners restaurants de gast voorzien hebben van de kraskaart, hebben we bijna een half miljoen netto bereik binnen de doelgroep gerealiseerd, dat is een resultaat waar we trots op zijn!’
BookDinners
Richting het najaar zullen de activiteiten van BookDinners er op gericht zijn om zowel bij restaurants als consumenten zoveel mogelijk duurzame toegevoegde waarde te creëren. In samenwerking met de restaurants, worden er continue verbeteringen op het platform doorgevoerd.