Preston Palace boekt 210.000 gastnachten per jaar en heeft daarmee een marktaandeel van 12 procent van alle hotelovernachtingen in Overijssel. Het hotel deelt de 318 hotelkamers op in suites, classic en royal-kamers.
De nieuwe hotelkamers zijn vrijdag 15 maart voor het eerst in gebruik genomen. Preston Palace heropende in september 2018 haar compleet vernieuwde lobby, in januari een jaar eerder aten hotelgasten voor het eerst in het vernieuwde restaurant.
Hotelkamers
De nieuwe classic hotelkamers zijn dynamisch boekbaar; voor minimaal drie personen, maar ook voor twee volwassenen, twee kids en een baby of vier volwassenen. ‘Ideaal tijdens midweken, weekenden, vakanties en tijdens feestdagen waarin Preston Palace zeer verschillende doelgroepen ontvangt,’ zo laat een woordvoerder weten vanuit Almelo.
Naast dat ze dynamisch zijn, zijn de nieuwe classic hotelkamers ingericht met boxsprings, hebben ze een royale badkamer en is er standaard WiFi.
Eigen boekingssysteem
Voor deze service ontwikkelde het all-in hotel haar eigen online boekingssysteem. Vorig jaar breidde het Almelose horecabedrijf haar kids-korting uit voor bezoeker tot en met 17 jaar. voor boekingen tot 31 mei geldt een korting voor kinderen van 50 procent.
Preston Palace
Met de verkoop en komst van een nieuwe directie in 2011 voor Preston Palace zijn er met een aangepaste strategie veel grote investeringen gedaan op online en offline vlak. Dat heeft geleid tot stijgende bekendheid in binnen- en buitenland en groeiende waardering. Het hotel werd zowel in 2016, 17, 18 en 19 verkozen tot Familiehotel van het jaar.
Preston Palace stond in 2018 op nummer 63 van de Misset Horeca Top 100 Grootste bedrijven en merken met een omzet van 24,8 miljoen euro.