Recente successen met onder meer het merk Jo&Joe, Mama Shelter en 25hours Hotels smaken voor Accor naar meer. Het lifestyle segment is momenteel een forse groeimotor achter de expansie van de Franse hotelgigant. Nu wordt daar met Tribe weer een merk aan toegevoegd.
De eerste, met 126 kamers, is geopend in Perth maar ook Europa en Azië volgen: de volgende tien zijn al gepland op deze continenten en moeten in 2022 open zijn. Daarna volgen nog eens 50 in de rest van de wereld, daarover lopen nu de onderhandelingen.
‘Dat we nu al in gesprek zijn om 50 hotels te openen, is voor ons de bevestiging dat Tribe snel zal groeien’, zegt Gaurav Bhushan, chief development officer bij Accor. ‘We willen Tribe over de hele wereld brengen, en mikken daarbij op sleutelbestemmingen als Parijs, Londen, Singapore, Dubai of Bangkok. In 2030 hebben we Tribes in 150 bestemmingen.’
Of Nederland ook in die planning voorkomt, is nog niet bekend.
Tribe: midscale lifestyle
Accor positioneert Tribe als midscale lifestylemerk, waarbij de focus meer op stijl ligt dan op de kamerprijs. De doelgroep is de doorgewinterde reiziger – zowel zakelijk als leisure – die eens wat anders wil en die verrast wil worden.
Zoal veel lifestylemerken is ook Tribe opgebouwd rond de lobby als centraal, bruisend hart. De kamers bieden de modernste technologieën. Bij alles staat gebruiksgemak voorop, zonder daarbij een stijlvol uiterlijk uit het oog te verliezen.
Op de kamers vinden gasten een smart-tv, opbergruimte onder het bed, amenities van Kevin Murphy, een Nespresso-machine met cups en T2 thee. In de lobby is 24 uur per dag een grab&go station beschikbaar.
Ook biedt een Tribe hotel werkruimtes en ‘creative spaces’ voor gasten. Het open interieur wordt aangevuld met designmeubilair als Moroso stoelen, kussens ontworpen door Jean-Paul Gaultier en lampen van de Britse designer Tom Dixon.