Reden voor de naamsverandering is voornamelijk de groei die het bedrijf heeft doorgemaakt, waarbij de focus is verlegd naar niet alleen de donuts, maar ook de fairtrade koffie die wordt geserveerd. Ondanks de inkorting van de naam blijft de huisstijl vertrouwd, onder meer het lettertype met roze en oranje kleuren blijft. De naamsverandering betekent niet dat Dunkin’s donuts niet meer verkrijgbaar zullen zijn in de restaurants. Donuts zullen dagelijks in elke vestiging beschikbaar blijven. In de komende jaren zal het nieuwe Dunkin’ logo en branding verschijnen in alle vestigingen van Nederland.
Nieuwe huisstijl
'Onze nieuwe huisstijl is onderdeel van de algehele modernisatie van de Dunkin’ beleving in Nederland. Van onze nieuwe café stijl, tot de innovatie in het menu en algehele waardepropositie', aldus Nabil Besali, master franchisenemer van Dunkin’ in Nederland.
Dunkin’ Almere
De nieuwe Dunkin’ huisstijl maakt in Nederland zijn entree met de nieuwe vestiging die op 28 februari geopend zal worden in Almere. Traditiegetrouw zullen de eerste 100 klanten een jaar lang gratis donuts ontvangen. De vestiging heeft een oppervlakte van 120 m2, met 40 zitplaatsen binnen en 60 zitplaatsen buiten op het terras. Naast het complete donut assortiment en alle dranken, zal Dunkin’ Almere ook een uitgebreid ontbijt serveren. Van belegde broodjes en bacon & egg sandwiches tot croissants en muffins.
Over Dunkin’
Dunkin’ (voormalig Dunkin’ Donuts) werd opgericht in 1950. De onderneming telt meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Europa telt 240 Dunkin’ Donuts winkels die zijn gevestigd in Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Georgië, IJsland, Luxemburg, Rusland, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland.