The Hoxton: tijdelijke wijngaard van Lindeman's

The Hoxton: tijdelijke wijngaard van Lindeman's
The Hoxton

Hotel The Hoxton in Amsterdam herbergt eind september tijdelijk een stadswijngaard van het Australische wijnhuis Lindeman's voor onder meer wijnproeverijen. De Lindeman's wijnen worden er verkocht voor dezelfde prijs als bij AH: 6,69 euro per fles.

De stadswijngaard - Urban Winery - in The Hoxton is een initiatief van wijnmaker Lindeman’s, die dit jaar zijn 175-jarig bestaan viert. De wijngaard van Lindeman's is er van 21 tot en met 23 september 2018 voor onder meer wijnproeverijen. De Lindeman's wijnen worden er verkocht voor dezelfde prijs als bij supermarkt Albert Heijn: 6,69 euro per fles.

Volgens de Australische wijnmaker kan het stadse leven soms stressvol en hectisch zijn waardoor momenten van ontspanning en verbinding extra belangrijk worden. De stadswijngaard is dé plek om met vrienden of familie te ontsnappen aan de drukte en te genieten van de mooie dingen van het leven.

Mindful Drinking workshop

Naast dat de wijngaard een plek is om te relaxen, kun je de hele dag door deelnemen aan gratis wijnactiviteiten. Zo kun je drie keer per dag meedoen aan een workshop ‘mindful drinking’ gehost door Meditation PopUp. De hele dag door zijn er laagdrempelige wijnproeverijen in de 'wine experience room', en je kunt een ‘bring the sunshine’ moment creëren. Genieten en ontspannen staan centraal dus er is ook uitgebreid aandacht voor eten en drinken.

Menukaart

Op de menukaart staan twee sharing plates (€10,- per stuk). De kazen en charcuterie passen bij de Lindeman’s Bin wijnen die nu allemaal in de supermarkt liggen met een nieuwe look. De wijn zal tijdens dit event voor dezelfde prijs worden verkocht als bij Albert Heijn (€6,69 per fles).  Elke fles uit de Lindeman's Bin-serie is voorzien van een nieuw label gemaakt door kunstenaar David Bromley.  De werken van Bromley zijn eye-catchers. Zo is het kleurrijke etiket van de Merlot met vlinders en vogels gebaseerd op ‘a warm gathering with great company’ en de Chardonnay met zonnebloemtekening staat voor ‘sunshine in a bottle'.

Nieuwe labels voor Lindeman's.

Lindeman’s is in 1843 begonnen met wijnmaken en staat over de hele wereld bekend om z’n wijnen van constante smaak en kwaliteit. Jaarlijks genieten 80 miljoen mensen in 100 landen van de Lindeman’s wijnen. In Nederland is Lindeman’s zelfs de bestverkopende branded wijn bij Albert Heijn.

The Hoxton

Hotel The Hoxton opende in juni 2015 haar deuren aan de Herengracht in Amsterdam. Het hotel heeft 111 kamers en was in 2015 de eerste van het merk dat buiten Londen geopend werd.  Ongeacht het kamertype krijgt de gast van The Hoxton een koelkastje gevuld met verse melk en mineraal water en een uur lang gratis telefoneren. In de ochtend is er voor alle gasten een ‘breakfast bag’ met granola, yoghurt, jus d’orange en een banaan.

Op de benedenverdieping van The Hoxton is het restaurant Lotti’s gevestigd. Hier staat inmiddels een geheel eigen  f&b team met aan het hoofd chef Rieks Renz, voorheen werkzaam bij het Conservatorium hotel. Net na de start werkte The Hoxton voor de f&b nog samen met Soho House Group. Lotti's serveert ontbijt, lunch en diner aan gasten. Zij zitten aan grote tafels of voor meer privacy, in een booth. Vanuit de lobby leidt een spiraaltrap naar een mezzazine bar waar koffie en cocktails kunnen worden genuttigd.

Lotti’s Bar, de hotelbar van The Hoxton, is eerder door de site BestHotelBar.com uitgeroepen tot de beste hotelbar van Amsterdam.

>> Niets meer missen van Misset Horeca?

>> Bekijk hier foto's van The Hoxton hotel

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.