Sinds de oprichting in 2001 biedt Hampshire Hotels met haar licentieproduct ondersteuning op het gebied van merk, distributie en inkoop. De hotelmarkt is door de jaren heen zo veranderd, dat deze formule niet langer werkbaar is. Hampshire Hotels heeft daarom besloten de focus te verschuiven naar de hotels in eigendom. Een strategische keuze, waarmee het bedrijf de kwaliteit en daarmee de positionering wil versterken. Het hotelbedrijf komt met alle franchise hoteliers de gemaakte afspraken na en dient alle bestaande contracten uit.
Nieuwe koers
Léon Dijkstra, algemeen directeur van Hampshire Hotels, over de nieuwe koers van zijn hotelbedrijf: 'Bij een franchiseproduct is schaalgrootte essentieel en in de huidige hotelwereld zijn alleen de mondiale spelers nog in staat deze formule rendabel te exploiteren. Wereldwijde distributiekracht is hierbij de sleutel tot succes en die ambitie heeft Hampshire Hotels niet. In plaats daarvan willen we ons juist richten op Nederland en het optimaliseren van wat onze eigen hotels te bieden hebben. We gaan Hampshire Hotels opnieuw positioneren als een groep Nederlandse kwaliteitshotels, waarbij merkbeleving en gasttevredenheid centraal staat.'