De begin dit jaar ingeslagen nieuwe koers, leidt volgens Makro tot kleinere en meer overzichtelijke vestigingen van 6000 vierkante meter die een focus hebben op food en food-gerelateerde producten. De vernieuwde Makro vestigingen hebben een flink aanbod aan versproducten waaronder een bakkerij met vers afgebakken brood en een kaas & delicatessen bedieningscounter met een ruime keuze aan binnen- en buitenlandse kazen en delicatessen. Daarnaast is er een vleesafdeling met een ruim assortiment vlees en gevogelte, waar vlees naar wens kan worden geportioneerd en een visafdeling met een groot assortiment verse vis, schelp- en schaaldieren.
Verhaal achter product
Makro Nieuwegein gaat nog een stap verder door in de vestiging lokale producten van boeren en producenten uit de nabije omgeving aan te bieden in samenwerking met Local2Local. ‘Daarmee bieden we klanten producten uit hun eigen streek en bieden we lokale ondernemers een platform om hun producten te verkopen’, aldus vestigingsmanager Kasper te Braak. Mark Frederiks van Local2Local: 'Het verhaal achter producten wordt steeds belangrijker. Waar komt mijn groente, fruit of vlees vandaan? Een verhaal dat Makro-klanten vervolgens aan hun eigen klantenkring kunnen overbrengen, ondersteund met een bezoek aan de teler of een workshop.'