Hotelchamp helpt hoteliers om gemakkelijk meer boekingen via de eigen website binnen te halen. Onder meer Bilderberg en Westcord Hotels werken met Hotelchamp. De investering is afkomstig van de oprichters en een team van zorgvuldig geselecteerde angel investors waaronder een groep ondernemers uit de hotel- en e-commerce-industrie.
Bezoeker site boekt ook
‘Dankzij Hotelchamp zijn hoteliers beter in staat om de bezoekers van hun website te overtuigen een overnachting te boeken,’ zeggen oprichters Kristian Valk en Kasper Middelkoop over hun bedrijf.
‘De technologie achter ons bedrijf personaliseert de website van de hoteliers op basis van het gedrag van de bezoeker, waardoor die altijd op de juiste manier en op het juiste moment worden aangespoord te boeken. Dit leidt tot aanzienlijk hogere conversie en dat biedt voordelen voor zowel de hoteleigenaren als de gasten’, zegt CEO en medeoprichter Kristian Valk.
‘Door onze software te gebruiken op hun eigen websites, worden hoteleigenaren minder afhankelijk van de grote bekende boekingswebsites. Er is vanaf het eerste moment weer rechtstreeks contact tussen het hotel en zijn gasten, wat het een stuk persoonlijker maakt.’
Bilderberg en Westcord
De technologie van Hotelchamp wordt inmiddels gebruikt door hotels verspreid over heel de wereld. Daar zitten enkele grote ketens en bekende namen bij, zoals het Pallazzo Versace in Dubai, het Baros luxury Maladiven Resort, Amber Hotels in Duitsland en Bilderberg Hotels, StayOkay en WestCord Hotels in Nederland. Recentelijk heeft ook Millennium Hotels zich aangesloten bij Hotelchamp. Laatstgenoemde keten heeft 120 hotels in 79 verschillende steden in Europa, Azië, Verenigde Staten, Midden Oosten en Nieuw Zeeland.
Wat kost het?
Hoteliers betalen bij Hotelchamp een vast bedrag per maand voor het gebruik van de software. De hoogte van het bedrag is afhankelijk van het aantal kamers. Een hotel hoeft geen fee voor het aantal boekingen af te dragen, zoals met bestaande boekingsplatformen wel het geval is. Dit model slaat aan bij hoteliers, blijkt uit de groeicijfers.
Momenteel groeit de omzet van de Amsterdamse SaaS-startup elke maand met gemiddeld 77 procent. Hotelchamp verwacht de inkomsten uit abonnementsgeld dit jaar nog eens te verachtvoudigen.