Naast locaties langs snelwegen denkt La Place, de nummer 7 in de Top 100 van Grootste Bedrijven en Merken van Misset Horeca ook aan restaurants op vliegvelden en stations en aan vestigingen in het buitenland.
Bovendien is het bedrijf in gesprek met het Canadese Hudson’s Bay over vestigingen van La Place in de warenhuizen die de Canadezen in centra van grote Nederlandse steden wil openen. De directeur van La Place zit weer vol elan. De periode dat het bedrijf nog eigendom was van de Amerikaanse investeringsmaatschappij Sun Capital is hem niet in de koude kleren gaan zitten. Hij heeft zelfs overwogen het bedrijf te verlaten, maar herriep dat besluit nadat Jumbo La Place uit de boedel van V&D overnam.
De smaak van koffie
Na de overname van La Place door Jumbo was Van den Nieuwenhof zo blij met de nieuwe eigenaar dat hij er ‘een beetje verliefd op was’. Nu zegt hij dat dat al een beetje in ‘houden van’ is veranderd. ‘De waarden van Jumbo – hoe ze de klant centraal stellen, hoe ze met hun eigen mensen omgaan, hoe ze altijd willen winnen – dat sluit zo aan bij wat ik al die jaren bij La Place zo heb gemist. Het gaat nu over de inhoud. Over hoe de koffie smaakt. Een verademing.’