De begin dit jaar ingeslagen nieuwe koers van Makro leidt tot kleinere en meer vestigingen van 6.000m2 die een focus hebben op food en food-gerelateerde producten.
Nieuwe versafdeling
De vandaag heropende vestigingen hebben een nieuwe versafdeling met een bakkerij met ter plekke afgebakken brood en een slagerij met vlees en gevogelte, waar vlees naar wens kan worden afgewogen en voorgesneden. Daarnaast is er een visafdeling met keus uit vis, schelp- en schaaldieren.
Nieuwe showroom
In de Makro kan de ondernemer tegelijkertijd zijn zakelijke als zijn eigen inkopen doen. Gedurende het hele jaar zijn er demonstraties die de klant kennis laten maken met het assortiment en het koken van bijzondere gerechten. Daarnaast krijgt elke vestiging een nieuwe showroom speciaal ingericht voor kerst- en relatiegeschenken.
Netwerkplein
Naast de compleet vernieuwde versafdeling neemt het netwerkplein een centrale plaats in binnen de vestigingen. Het plein biedt kleine zelfstandige ondernemers de mogelijkheid om te werken en actief contact te zoeken met andere ondernemers volgens het seats2meet concept, waarmee Makro sinds korte tijd een samenwerking heeft.
Netwerkcoördinator
Een ondernemer fungeert in de vestigingen als netwerkcoördinator en beheert de events die voor ondernemers worden georganiseerd. In elke vernieuwde vestiging zullen de komende maand verschillende events plaatsvinden, variërend van een masterclass over horeca trends tot een workshop om groei in het klantenbestand te realiseren.
Volgende vestigingen
De volgende vestigingen die worden omgevormd zijn Barendrecht, Dordrecht, Nieuwegein en Wateringen. In september 2016 is de vernieuwing in deze vestigingen gerealiseerd.