Op de vloer van het Inspirium te Breda was een stuk vloer van 6 bij 12 meter afgeplakt waar de deelnemers hun terras op konden bouwen. Met de verschillende stoelen, tafels en loungemeubilair kon op die plek het terras worden gebouwd. Eric Roest, marketing directeur bij Satelliet: ‘Een succesvol terras begint bij een plan. We willen de deelnemers laten nadenken over hun terras. Hoe deel je dat in? Welke functies moet het terras hebben? Welk meubilair ga je gebruiken en hoe houd je rekening met de loop- en zichtlijnen van het terras.’ De deelnemers moesten eerst in groepjes brainstormen. Voor wie maken we een terras? Wat is de functie van ons bedrijf? Waar moeten de gasten ons terras van kennen?
Vlekkenplan
Na het brainstormen konden de deelnemers hun terras tekenen op een vloer- en vlekkenplan. Waar komen de looplijnen? Waar staat de zon? Hoe verdeel ik de verschillende zitjes over het terras? Na het tekenen begon het bouwen. Roest: ‘Je ziet dan dat er opnieuw wordt nagedacht. Zijn de looppaden wel breed genoeg? We testten dat met de rollator.’ De deelnemers waren razend enthousiast. 'Ik ga morgen meteen aan de slag met m'n team.'