Stelling: De Restaurant Week een plaag of een zegen?

Stelling: De Restaurant Week een plaag of een zegen?
(C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto Fred Libochant Noordeloos / Rene Tichelaar van Restaurant de Gieser Wildeman

De Nationale Restaurant Week Rene Tichelaar Gieser Wildeman

Van De Restaurant Week wordt alleen de organisatie erachter wijzer, niet de restaurateur.

Tichelaar: 'Helemaal mee eens, dit zijn mensen die achter de computer de dienst uitmaken en veel te makkelijk rijk worden over de rug van de restaurateur.'

Ik doe niet mee aan Restaurantweek omdat?

Tichelaar: 'Wij hebben nooit meegedaan, in het begin vonden we het torenhoge inleggeld belachelijk. We hebben het ook nooit nodig gehad. Toen de economie wat tegen zat hebben we besloten direct iets voor onze eigen gasten te doen. Dat doen we nu minimaal twee keer per jaar maar dan wel op onze eigen Gieser Wildeman manier.'

Gasten die via Groupon of De Restaurant Week met het restaurant kennismaken komen zeker terug?

Tichelaar: 'Daar kan ik eigenlijk niet over oordelen, we doen nooit mee. Maar tijdens de week ontvangen we wel (vaste) gasten van andere deelnemende restaurants die naar ons uitwijken omdat ze zich tijdens de actieweek niet thuis voelen in hun vaste restaurant.'

Zo’n actieweek is goed voor de omzet het levert ons sowieso meer geld op dan het kost?

Tichelaar: 'We zijn blij met onze eigen actie weken. Tijdens de laatste actieweken die voor we zelf voor onze eigen gasten organiseerde stond kunst centraal. Zowel kunstenaar als wij waren heel blij met het resultaat. Behoorlijk wat kunst verkocht en meerdere dagen meer dan 50 gasten voor de lunch (speciaal 3 gangen menu voor €45). De genodigden kwamen uit onze gastenlijst en die van de kunstenaars. Echt een win win voor kunstenaar, de gast en de Gieser Wildeman.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.