Maar liefst 18,5 procent omzet erbij in 2014 en in 2015 groeien met 25 vestigingen. Het zijn mooie cijfers die Domino’s Pizza heeft ingevuld op het Top 100 formulier. ‘Groeien is een makkie’, laat ceo André ten Wolde zelfs weten.
Pizza
Net als zijn collega’s in de lijst die zich ook richten op fastfood en het ook nog eens aan de deur van de klant komen bezorgen heeft hij een uitstekend jaar achter de rug. Dat geldt ook voor de collega’s van New York Pizza. Directeur Philippe Vorst rept over ‘een continue, robuuste omzetgroei en een sterke groei online’. De winst steeg met vijftien procent en er kwamen zeven vestigingen bij.
Subway
Broodjesketen Subway pluste ook met dik vijftien procent en geldt zelfs als de snelste groeier van de vaderlandse horeca. Ten opzichte van het kwakkeljaar 2013 nam de omzet fors toe en kwamen er dertien Subways bij. De ambities voor dit jaar zijn helemaal fors. Areamanager Justin Goes rept over twintig tot dertig openingen.
Febo
Ook Febo zet inmiddels sterk in op het thuisbezorgen van maaltijden. Ongeveer vijftien vestigingen bezorgen nu snacks en friet. De doelstelling is dat eind dit jaar al meer dan de helft van alle Febo’s een eigen bezorgdienst hebben. Febo sloot zich daarom onlangs aan bij de nieuwe belangenclub Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVvM).