De Nationale Softijsdag is een initiatief van Dupon Nederland. Aanleiding voor het nieuwe initiatief is het 40-jarig bestaan van de onderneming. Het evenement op zondag 6 juli is bedoeld om softijs een impuls te geven.
Foto
Er wordt onder andere gratis softijs uitgedeeld tijdens een zogeheten happy hour en er is een kleurwedstrijd voor kinderen, waarmee (nog meer) gratis softijs is te winnen.
Ondernemers en (hun) gasten kunnen geld verdienen met het maken van een softijs selfie in hun favoriete cafetaria of ijssalon. De maker van de beste foto ontvangt €10.
Scoopshot
Snackkoerier en Misset Horeca werken samen met Scoopshot, een onlinedienst waarbij mensen die in het bezit zijn van een iPhone of Android-toestel zich gratis kunnen aanmelden.
Zondagmorgen wordt via Misset Horeca een opdracht verstuurd via Scoopshot. De boodschap is een softijs selfie te maken met daarop ook duidelijk zichtbaar het bedrijf waar het softijsje is gehaald.
De beste foto wordt door Snackkoerier gekocht. Wie nog niet beschikt over deze applicatie, kan deze gratis downloaden via Scoopshot.com.