De week is bedoeld om de branche en haar producten te promoten en het imago te verbeteren. Het streven is dat dit eerste jaar minimaal een kwart van de sector deelneemt. Ondernemers kunnen zich in de stand van ProFri (10.607) laten informeren over de aanpak van de actie en zich al direct als deelnemer aanmelden.
Ondersteuning uit de keten
De aardappelverwerkende bedrijven Lamb Weston, McCain, Farm Frites en Aviko hebben gezamenlijk startkapitaal ingebracht om de lancering van de eerste Nationale Week van de Friet mogelijk te maken. ProFri verwacht dat meerdere leveranciers en producenten die belang hebben bij een gezonde frituursector, zich aansluiten bij dit initiatief.Daarnaast brengen de deelnemende ondernemingen zelf via een bescheiden bedrag aan inschrijfgeld een deel van het vereiste budget bij elkaar.
Frietje blijft feest
De Nationale Week van de Friet baseert zich op de positieve associaties rondom het frietje: feestelijk, gezellig, gemakkelijk én lekker. Een eigen website www.weekvandefriet.nl, social media en communicatie op de verkooppunten moet de nodige aandacht opleveren.