De uitbreiding van wijnen onder eigen label betekent dat er naast de topwijnen afkomstig van het Duitse wijnhuis ook een consumentenlijn wordt opgezet. Die wordt dan aangeboden via de webshop op de later dit jaar vernieuwde website.
‘Eind dit jaar gaat Jacqueline naar Schloss Sommerhausen nabij Würzberg voorbij Frankfurt om samen met eigenaar Martin Steinman het vinificatieproces te begeleiden. Zo kunnen we de wijnen, die we schenken onder eigen label, nog beter maken’, aldus Peter Gast, eigenaar van ’t Schulten Hues.
’t Schulten Hues heeft nu acht wijnen onder eigen label; twee mousserende wijnen (wit en rosé), vier witte en twee rode wijnen. Per jaar worden er z’n 1.600 flessen van eigen merk geschonken in het restaurant.
‘We willen ook een consumentenlijn ontwerpen, die we gaan verkopen via onze webshop. De webshop maakt onderdeel uit van onze site, die we eind dit jaar gaan vernieuwen. Tevens willen we een applicatie maken voor de iPhone waarin al onze wijnen met hun kenmerken staan vermeld’, aldus Gast.
Afgelopen weekend kookte een team van ’t Schulten Hues een diner voor tweehonderd gasten tijdens het jubileum van het 575-jarig bestaan van Schloss Sommerhausen. De Duitse wijnproduct is ook leverancier van het Deense toprestaurant Noma. Noma werd recent uitgeroepen tot beste restaurant ter wereld.