Het winnende bedrijf kreeg de bij de titel behorende trofee uitgereikt. Tevens ontving Landgoed De Wilmersberg een bedrag van 250 euro voor de personeelspot
Voordat de ontknoping van deze uitverkiezing tot zijn hoogtepunt kwam zorgde Gregor Bak voor een muzikaal intermezzo. Hij zong voor iedere genomineerde een speciale 'hitsong', gebaseerd op het beroemde 'dalende baslijntje' dat zorgt voor succes. De highlights en speciale kenmerken van ieder bedrijf kwam in de tekst voorbij.
Sociale partners, brancheorganisatie en Kenwerk (voorheen LOB HTV) zetten ieder jaar de beste leerbedrijven in de spotlights met de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2007. Het doel van deze verkiezing is de waarde te benadrukken die leerbedrijven hebben voor de horecasector. De genomineerden leerbedrijven zijn door een commissie gekozen uit bedrijven die door leermeesters, ondernemers, onderwijsinstellingen en leerlingen zijn voorgedragen.
De overige genomineerden, Verhage Fast Food te Dordrecht en Landgoed Groot Warnsborn te Arnhem, zijn net zoals de winnaar beoordeeld op betrokkenheid bij het opleidingsproces, visie op opleiden, aanwezigheid opleidingsplan, personeelsbeleid, opleidingsklimaat, deelname aan activiteiten, vervullen van ambassadeursrol en de opleidingsresultaten.