Sinds de verplichte sluiting van restaurants, lanceerden veel horecabedrijven al een takeaway concept. Ook cadeaubonnen worden massaal aangeprezen. Resengo helpt ondernemers met een steunplan.
Resengo speelt hierop in door ondernemers in deze moeilijke periode gratis digitale tools ter beschikking te stellen. Daartoe lanceert het bedrijf een takeaway-module. Ook neemt het de kosten voor online cadeaubonnen én alle online betalingen volledig voor haar rekening.
Cashflow via cadeaubonnen
Dat veel zaken het moeilijk zullen krijgen nu ze tijdelijk verplicht de deuren moeten sluiten en hun vaste kosten blijven doorlopen, staat buiten kijf. Het stimuleren van de verkoop van cadeaubonnen zet zoden aan de dijk.
Zo krijgen restaurants toch nog geld binnen om deze moeilijke periode te overbruggen. Om zoveel mogelijk drempels weg te nemen, neemt Resengo de administratie- en transactiekosten via iDEAL of Bancontact op online cadeaubonnen tijdelijk volledig voor haar rekening.
Op die manier wil het bedrijf haar solidariteit met al haar klanten betuigen. Bovendien worden cadeaubonnen – net zoals voorheen – door Resengo direct en voor 100% van de waarde van de bon uitbetaald aan de zaken. Een welgekomen boost voor de cashflow van alle zaken die op afspraak werken tijdens de sluitingsperiode. Resengo-klanten hoeven niets extra’s te doen om van deze voordelen te genieten want deze steunmaatregel wordt automatisch geactiveerd voor de eerste 10 000 verkochte bonnen.
Van service naar takeaway
Gezien de situatie is het omschakelen van restaurantservice naar takeaway-formule een slimme zet. Toch levert dit voor restauranthouders heel wat bijkomende praktische problemen op, zoals het promoten, correct laten bestellen en inplannen van afhaal- of bezorgmaaltijden.
Resengo lanceert daarom een softwaremodule die al deze bestellingen foutloos registreert en automatiseert, zodat de restauranthouder zich kan focussen op zijn keuken en tegelijk zijn voorraden en personeelsplanning beter onder controle kan houden. Het bedrijf stelt deze module nu gratis ter beschikking van haar klanten.
Resengo steunplan
CEO Dirk Gypen verklaart het Resengo steunplan nader: ‘Uiteraard is Resengo ook getroffen door deze crisis. Onze verkoop ligt helemaal stil. Terwijl al onze kosten blijven doorlopen. Maar we moeten elkaar allemaal helpen, dus hebben we gezocht naar een manier om een positieve impact voor onze klanten te creëren.
Gezien de maandelijkse licentiekosten voor ons product beperkt zijn, zou een opschorting van een maand abonnementsgeld wienig verschil maken. Met ons steunplan en de grote investering die we nu doen, denken we een veel grotere hefboom te creëren voor onze klanten met het oog op de toekomst.’
‘Via takeaway kunnen restaurants toch nog iets van inkomsten genereren en door cadeaubonnen te verkopen en nu online reserveringen met voorschot te stimuleren, creëren alle zaken een directe cashflow die ze nu broodnodig hebben.’