Ariane van Mancius.

Pionieren met échte prijzen in de horeca: wat levert het op?

Ariane van Mancius opende als eerste in Nederland een true price café om de 'onzichtbare kosten' van koffie, thee en sap inzichtelijk te maken. De belangrijkste learning: 'Als je goed uitlegt wat de achterliggende gedachte is, dan is iedereen bereid om meer te betalen.' Welke kansen biedt true pricing voor de horeca? En hoe kun je als ondernemer hiermee aan de slag gaan?

De voorbereidingen op het diner.

Amsterdamse daklozen vierden kerst met diner op uitnodiging van groot hotel

Daklozen in Amsterdam werden vrijdag 22 december voor een kerstmaaltijd uitgenodigd door Doubletree by Hilton Amsterdam Centraal Station. Dat gebeurde via het Leger des Heils. Tussen de 100 en 120 daklozen kregen een drie-gangen-menu voorgeschoteld, waarmee het hotel iets terug wilde geven aan de gemeenschap. Locatie van het diner was Kadijksplein 18a in Amsterdam.

True pricing verleidt ondernemer én gast tot andere keuzes

True pricing verleidt ondernemer én gast tot andere keuzes

Op de menukaart inzichtelijk maken waar producten of ingrediënten vandaan komen, is heel gebruikelijk. En er komt steeds meer informatie bij.

'Ode aan Lucas Rive' benefietavond in Ysbrantsz

'Ode aan Lucas Rive' benefietavond in Ysbrantsz

Ysbrantsz gaat sterrenchef Lucas Rive eren. Op maandag 3 april, de geboortedag van Rive, zal er een speciale Ode aan Lucas Rive benefietavond gehouden worden in Ysbrantsz. De opbrengst gaat naar Stichting Casper.

Amsterdams hotel doneert per overnachting 100 liter water aan goed doel

Amsterdams hotel doneert per overnachting 100 liter water aan goed doel

Vandaag, 22 maart, is het Wereld Water Dag. Voor een groot en bekend hotel in Amsterdam aanleiding om te starten met een project waarbij het hotel voor elke overnachting 100 liter water doneert aan een gezin in een ontwikkelingsland via het sociale concept Enjoy Water to Give Water.

Opvang van vluchtelingen in een hotel: als gast en als medewerker

Opvang van vluchtelingen in een hotel: als gast en als medewerker

Regelmatig worden hotels benaderd of ze bereid zijn om vluchtelingen op te vangen. Maar waar moet je als hotel rekening mee houden en tegen welke praktische zaken loop je aan?