Zorgen om plan rookvrije terrassen: 'Vrijheid moet bij ondernemers liggen'

Zorgen om plan rookvrije terrassen: 'Vrijheid moet bij ondernemers liggen'

De aanmoediging van het kabinet om alle buitenruimten, waaronder terrassen, volledig rookvrij te maken, hangt als een donkere (rook)wolk boven horecaondernemers.

Het terras van Brasserie Anvers.

Brasserie Anvers in Tilburg wordt 100% rook- en vape-vrij

Brasserie Anvers in Tilburg was één van de eerste horecabedrijven die op het terras een rookvrije zone inrichtte. Het terras van de brasserie is sinds 2019 voor 75% ingericht voor de niet rokers.

Foto: Gasterij Garden

Rookvrij terras in trek: 'Naast kind sigaar opsteken is niet normaal'

Het komt steeds meer voor: rookvrije terrassen. Onderzoek wijst uit dat twee van de drie Nederlanders een rookvrije locatie gastvrij vindt. Niet gek dat ondernemers daar in mee gaan. Twee ondernemers over het uitbannen van peuken in hun zaak.

Daling ziekteverzuim in 2023 sterkst in horeca

Daling ziekteverzuim in 2023 sterkst in horeca

Volgens het CBS is het ziekteverzuim van werknemers in 2023 afgenomen. Dat is voor het eerst in acht jaar. Het percentage ziekmeldingen daalde van 5,6 procent in 2022 naar 5,3 procent. De daling was het sterkst in de horeca.

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station investeert in welzijn

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station investeert in welzijn

DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station trekt de portemonnee en investeert in het welzijn van de medewerkers. Het grootste hotel in de Amsterdamse binnenstad werkt daarvoor samen met empowr. Een speciaal welzijnsbudget moet leiden tot minder stress en een gezonde werk-privébalans.

Kinderen eten gratis bij SLA: 'Past bij waar we voor staan'

Kinderen eten gratis bij SLA: 'Past bij waar we voor staan'

Kinderen tot 10 jaar eten sinds kort gratis bij alle vestigingen van saladebar SLA. Voorwaarde is dat ze onder begeleiding zijn van minimaal één volwassene. 'Onze filosofie is gezond eten als nieuwe norm en dan is het belangrijk om deze doelgroep daar zo vroeg mogelijk mee in contact te brengen.'