Siblu bezit 22 vakantieparken in Frankrijk en Nederland. Siblu is met een jaarlijkse omzet van ruim 160 miljoen euro de Europese marktleider in de verkoop van vakantiechalets op eigen vakantieparken. Daarnaast verzorgt Siblu met een professionele internationale marketing en sales organisatie ook de toeristische verhuur van deze vakantiechalets.
Investeren
Siblu gaat verder investeren in nieuwe faciliteiten op het vakantiepark en zal zich richten op de verkoop en verhuur van vakantiechalets. Jelle Bos behoudt de museum- en jachthavens, Het Waddenpaviljoen de Voormalige Noorman, rondvaartschepen en de activiteiten en het merk Beleef Lauwersoog. Gezamenlijk willen Jelle Bos en Siblu het prachtige Lauwersoog als toeristische bestemming doorontwikkelen en versterken.
Weersonafhankelijke faciliteiten
Jelle Bos: ‘Het is een mooie samenkomst van wensen, belangen en vaardigheden. Ik heb met mijn team de afgelopen 12 jaar het bedrijf enorm uitgebreid met activiteiten en accommodaties. Het is nu tijd voor een professionele partij om het stokje over te nemen en het vakantiepark naar een hoger niveau te brengen op bijvoorbeeld het gebied van nieuwe weersonafhankelijke faciliteiten en marketing. Ik ga door met de bedrijfsonderdelen en activiteiten waar ik nog verder mee kan groeien en die ik verder kan perfectioneren, we zijn nog lang niet klaar in deze fantastische toeristische bestemming. Ik heb in Siblu een partij gevonden waar ik met een gerust hart mijn medewerkers, huurders en gasten van de camping en Het Booze Wijf aan kan overlaten. Iedereen houdt zijn baan en de huurders behouden gewoon hun plek, er wordt juist fors geïnvesteerd in een overdekt zwembad en andere faciliteiten. In mijn ogen een win-win situatie.’
De familie Bos is 28 jaar actief geweest op Camping Lauwersoog. Bos senior verhuisde in 1992 met zijn gezin vanuit Ouddorp naar het Noorden, Jelle Bos nam de camping in 2008 over en breidde het verder uit.