'Aviko Oerfriet heeft er een maatje bij', zo klinkt de boodschap van de nieuwe Oerfriet-variant die deze week tijdens de Horecava in Amsterdam is gelanceerd.
Cafetaria
Drenth: 'Het frietje van 11 millimeter komt naast die van 14 millimeter, beide onder de naam Oerfriet. Ondernemers kunnen straks dus kiezen, al is het wel zo dat we de nieuwe variant heel specifiek wegzetten voor het cafetariasegment.'
Foodservice
Aviko lanceerde Oerfriet vorig jaar januari tijdens de 2014-editie van Nederlands grootste horecabeurs en is bedoeld voor de foodservice.
De fabrikant uit Steenderen liet destijds weten er naar eigen zeggen 'in te zijn geslaagd een vers voorgebakken friet te ontwikkelen die wat betreft uiterlijk, smaak en beleving niet onder doet voor zelf voorgebakken verse.'
Ambachtelijk
Met het concept Oerfriet zet Aviko in op de trends ambachtelijk, authentiek en smaak. Het won een Out of Home Shops Award voor de beste introductie van 2014.
Hipster cafetaria's
Het product friet is hip. Afgelopen jaar traden diverse zogeheten hipsterconcepten toe tot de markt met daarin een hoofdrol voor friet.
McCain
McCain introduceert deze week op de beursvloer koelverse frites. De Canadese diepvriesproducent was niet eerder actief in dit segment.