De Caféweek is een initiatief van Horecabrains-oprichter Martijn Veen. Zijn idee is twee jaar geleden ontstaan, mede uit ergernis over de negatieve berichtgeving over cafés. 'HorecaBrains heeft als achterliggende gedachte om 'de natte horeca' op een positieve manier centraal te zetten. Samen met alle cafés, grand cafés, restaurants met barfunctie en dancings willen we gedurende deze week de Horeca positief onderscheidend laten zijn.'
Activiteiten
Dat onderscheidende vindt plaats via diverse activiteiten die bij de tweehonderd deelnemende cafés georganiseerd worden. 'Door middel van allerlei activiteiten worden bestaande gasten in de horeca verrast met een ander soort beleving dan ze gewend zijn.' en natuurlijk nieuwe gasten geprikkeld om kennis te komen maken met de desbetreffende locaties. Zo kunnen geïnteresseerden een kijkje achter de schermen van het bedrijf nemen, worden er pubquizen georganiseerd en vindt er een Gin & Tonic Party plaats.
Klik hier voor alle deelnemende cafés en het volledige programma van de Caféweek 2015.