Van Olphen krijgt een eigen channel op dit populaire platform van de bekende Britse kok. Met bijna 1 miljoen abonnees is dit netwerk momenteel de grootste en snelst groeiende online food community in de wereld.
Vier maanden geleden begon Van Olphen op Instagram The shortest cookshow on earth waarin hij in 15 seconden op opvallende locaties zijn voorliefde voor vis uitdraagt. De filmpjes werden tot Van Olphens eigen verbazing een hit op Instagram. Zijn fanbase groeide snel naar bij 70.000 volgers.
Bart van Olphen zegt onder de indruk te zijn van Olivers inspanningen om mensen bewuster te maken over wat ze eten. 'Het is al sinds jaren mijn missie om mensen te overtuigen hoe lekker en leuk het is om met vis te werken. Maar dan wel met duurzame vis. Het leeg vissen van de oceanen moet echt stoppen. Zowel vissers als consumenten als retailers moeten zich daar nog veel meer van bewust worden. Jamie biedt mij een mondiaal podium om nog meer mensen met deze boodschap te bereiken', aldus Van Olphen.
De filmpjes zijn te bekijken via Barts eigen kanaal 'BartsFishTales', op Jamie Oliver's Foodtube Network. Wekelijks wordt er op Fishy Friday een nieuwe film gepubliceerd waarin Van Olphen, zowel solo als samen met Oliver, visrecepten en achtergronden over duurzame vis met bezoekers deelt.
Bart van Olphen belandde via Parijse sterrenkeukens in de vis. Al meer dan tien jaar zet hij zich in voor het consumeren van duurzaam gevangen vis. Met zijn bedrijf Fish Tales en via zijn kookboeken wil Van Olphen de consument laten zien
dat je alleen kunt genieten van wilde vis als die is gevangen door mensen die geven om hun vangst en de zee; vissers die bewust omgaan met de oceanen als bron van (hun) leven.